Welke competenties wil jij ontwikkelen? Klik de relevante doelgroep aan. Kies de competenties.Zo krijg je een overzicht van mogelijke modules waarin deze competenties aangeleerd worden. Search aanbod Search content Clear Doelgroep Doelgroep interne opleiders (9)leidinggevenden (24)medewerkers (18)teamleden (18) Competenties Competenties bouwen aan een veilige feedbackomgeving (6)extern communiceren (3)intern opleiden (9)intern communiceren (6)leidinggeven (12)leidinggeven aan uitdagingen (12)samenwerken (3)vergaderen (6)weerstand en conflicten aanpakken (3)zelfleiderschap (9) Uit het competentiehandboek Uit het competentiehandboek communiceren (28)samenwerken (23)zich inleven (23)actief luisteren (22)zich aanpassen (21)resultaatgericht werken (20)reflecteren (14)analyseren (13)overleggen (13)emoties reguleren (11)feedback geven (11)problemen oplossen (11)voortgang bewaken (11)zichzelf ontwikkelen (11)coachen (10)ondersteunen (10)bouwen aan het team (9)inbreng stimuleren (9)motiveren (8)organisatiebetrokkenheid tonen (7)werken met doelstellingen (7)ethisch handelen (6)verantwoordelijkheid opnemen (6)connecteren (5)grenzen aangeven (5)respect tonen (5)betrekken (4)duidelijkheid geven (4)overtuigen (4)duidelijkheid vragen (3)empathisch reageren (3)kennis verwerven (3)kennisverwerving (3)team aansturen (3)draagvlak uitbouwen (2)informeren (2)initiatief nemen (2)leiderschap opnemen (2)richting geven (2)aanpak (1)assertief reageren (1)assertiever reageren (1)beslissen (1)bevragen (1)doelgericht opleiden (1)doelstellingen bepalen (1)grenzen stellen (1)inbreng vergroten (1)instructies geven (1)klantgericht handelen (1)medewerkers aansturen (1)netwerken (1)onderzoeken (1)prioriteiten stellen (1)tijd inschatten (1)verwachtingen uitspreken (1)visie ontwikkelen (1)zelfstandig handelen (1)+ Toon nog 48 meer competenties Een gesproken boodschap overbrengenheldere booschappen overbrengenintern communicerenmedewerkersIedereen maakt wel eens iets duidelijk aan het team, informeert de leidinggevende, geeft uitleg aan een nieuwe collega of een klant. Wat gezegd wordt, is belangrijk. Maar ook de manier waarop dit gebeurt, verdient aandacht.Actief luisterenheldere booschappen overbrengenintern communicerenmedewerkersCommuniceren is ook begrijpen wat de ander vertelt, hier empathisch mee omgaan en samen nadenken over oplossingen. Actief luisteren is een competentie die je kan trainen.Een geschreven boodschap overbrengenheldere booschappen overbrengenintern communicerenmedewerkersOok geschreven boodschappen verdienen aandacht, misschien zelfs nog meer dan mondelinge. De lezer leest niet altijd wat we denken gecommuniceerd te hebbenDe noden van de ander onderzoekencommuniceren vanuit de anderintern communicerenmedewerkersMeestal vertrekt de medewerker vanuit het eigen doel als deze iets zegt. De boodschap is echter bedoeld voor de ander. Belangrijk om de andere goed te begrijpen en te weten wat deze nodig heeft.Communiceren vanuit de perceptiecommuniceren vanuit de anderintern communicerenmedewerkersWil de medewerker dat de ander iets met de boodschap doet, zal deze de boodschap best formuleren met de bril op van de ander. De medewerker communiceert als het ware vanuit de perceptie.Met de ander in gesprek gaancommuniceren vanuit de anderintern communicerenmedewerkersNa een boodschap volgt een reactie. Deze reactie is vaak te voorspellen vanuit de wetmatigheden van communicatie. Wat maakt dat je een negatieve spiraal makkelijk ‘doorbreekt’. Meer modules (59)
Een gesproken boodschap overbrengenheldere booschappen overbrengenintern communicerenmedewerkersIedereen maakt wel eens iets duidelijk aan het team, informeert de leidinggevende, geeft uitleg aan een nieuwe collega of een klant. Wat gezegd wordt, is belangrijk. Maar ook de manier waarop dit gebeurt, verdient aandacht.
Actief luisterenheldere booschappen overbrengenintern communicerenmedewerkersCommuniceren is ook begrijpen wat de ander vertelt, hier empathisch mee omgaan en samen nadenken over oplossingen. Actief luisteren is een competentie die je kan trainen.
Een geschreven boodschap overbrengenheldere booschappen overbrengenintern communicerenmedewerkersOok geschreven boodschappen verdienen aandacht, misschien zelfs nog meer dan mondelinge. De lezer leest niet altijd wat we denken gecommuniceerd te hebben
De noden van de ander onderzoekencommuniceren vanuit de anderintern communicerenmedewerkersMeestal vertrekt de medewerker vanuit het eigen doel als deze iets zegt. De boodschap is echter bedoeld voor de ander. Belangrijk om de andere goed te begrijpen en te weten wat deze nodig heeft.
Communiceren vanuit de perceptiecommuniceren vanuit de anderintern communicerenmedewerkersWil de medewerker dat de ander iets met de boodschap doet, zal deze de boodschap best formuleren met de bril op van de ander. De medewerker communiceert als het ware vanuit de perceptie.
Met de ander in gesprek gaancommuniceren vanuit de anderintern communicerenmedewerkersNa een boodschap volgt een reactie. Deze reactie is vaak te voorspellen vanuit de wetmatigheden van communicatie. Wat maakt dat je een negatieve spiraal makkelijk ‘doorbreekt’.