Welke competenties wil jij ontwikkelen? Klik de relevante doelgroep aan. Kies de competenties.Zo krijg je een overzicht van mogelijke modules waarin deze competenties aangeleerd worden. Search aanbod Search content Clear Doelgroep Doelgroep interne opleiders (9)leidinggevenden (24)medewerkers (18)teamleden (18) Competenties Competenties bouwen aan een veilige feedbackomgeving (6)extern communiceren (3)intern opleiden (9)interne communiceren (6)leidinggeven (12)leidinggeven aan uitdagingen (12)samenwerken (3)vergaderen (6)weerstand en conflicten aanpakken (3)zelfleiderschap (9) Uit het competentiehandboek Uit het competentiehandboek communiceren (28)samenwerken (23)zich inleven (23)actief luisteren (22)zich aanpassen (21)resultaatgericht werken (20)reflecteren (14)analyseren (13)overleggen (13)emoties reguleren (11)feedback geven (11)problemen oplossen (11)voortgang bewaken (11)zichzelf ontwikkelen (11)coachen (10)ondersteunen (10)bouwen aan het team (9)inbreng stimuleren (9)motiveren (8)organisatiebetrokkenheid tonen (7)werken met doelstellingen (7)ethisch handelen (6)verantwoordelijkheid opnemen (6)connecteren (5)grenzen aangeven (5)respect tonen (5)betrekken (4)duidelijkheid geven (4)overtuigen (4)duidelijkheid vragen (3)empathisch reageren (3)kennis verwerven (3)kennisverwerving (3)team aansturen (3)draagvlak uitbouwen (2)informeren (2)initiatief nemen (2)leiderschap opnemen (2)richting geven (2)aanpak (1)assertief reageren (1)assertiever reageren (1)beslissen (1)bevragen (1)doelgericht opleiden (1)doelstellingen bepalen (1)grenzen stellen (1)inbreng vergroten (1)instructies geven (1)klantgericht handelen (1)medewerkers aansturen (1)netwerken (1)onderzoeken (1)prioriteiten stellen (1)tijd inschatten (1)verwachtingen uitspreken (1)visie ontwikkelen (1)zelfstandig handelen (1)+ Toon nog 48 meer competenties Leermogelijkheden zoekenzelfleiderschapmedewerkersmijn inzetbaarheid vergrotenVan medewerkers verwacht men dat ze leermogelijkheden zoeken, dat ze zelf actie ondernemen om hun competenties op peil te houden en dat ze deze inzetten in een steeds veranderende omgeving.Werken met groeigesprekkenzelfleiderschapmedewerkersmijn inzetbaarheid vergrotenOp afgesproken tijdstippen overleggen de leidinggevende en de medewerker over de manier van samenwerken, de noodzakelijke competenties, … De medewerker kan deze gesprekken bewust gebruiken om zichzelf te ontwikkelen.Mijn loopbaan vormgevenzelfleiderschapmedewerkersmijn inzetbaarheid vergrotenWe spreken constant over de duurzame inzetbaarheid van onze medewerkers. Wat als we de medewerker zelf sterker maken zodat deze actief de eigen loopbaan vorm geeft en acties onderneemt omgemotiveerd te blijven?Grenzen aangevenzelfleiderschapmedewerkersomgaan met grenzenEen situatie of een verandering vraagt soms veel van de medewerker. Er zijn momenten waarop deze best (proactief) aangeeft wat wel/niet kan.Assertief communicerenzelfleiderschapmedewerkersomgaan met grenzenIn elke organisatie zijn er mensen die laag scoren op de persoonlijkheidstrek assertiviteit. Het kan dat dit hen belemmert in hun functioneren of dat ze daardoor hun rol niet kunnen opnemen.Integer handelenzelfleiderschapmedewerkersomgaan met grenzenSoms komen medewerkers in een situatie terecht waarin deze aangezet worden om keuzes te maken die niet passen bij de eigen waarden en die van de organisatie.Omgaan met veranderingzelfleiderschapmedewerkersverandering efficiënt aanpakkenOrganisaties veranderen. Vaak zijn er verschillende transities tegelijk gepland. Van de medewerkers verwacht tmen dat ze zich daarin flexibel bewegen.(Verander)prioriteiten stellenzelfleiderschapmedewerkersverandering efficiënt aanpakkenVerandering in een organisatie houdt vaak in dat medewerkers plots in een andere context terecht komen en nieuwe prioriteiten krijgen.Efficiënter werkenzelfleiderschapmedewerkersverandering efficiënt aanpakkenNiet enkel de veranderingen in een organisatie, ook andere zaken bepalen hoe de medewerker de tijd invult. Persoonlijkheid is daar één van, drukte een andere.Een gesproken boodschap overbrengeninterne communicerenmedewerkersheldere booschappen overbrengenIedereen maakt wel eens iets duidelijk aan het team, informeert de leidinggevende, geeft uitleg aan een nieuwe collega of een klant. Wat gezegd wordt, is belangrijk. Maar ook de manier waarop dit gebeurt, verdient aandacht. Meer modules (59)
Leermogelijkheden zoekenzelfleiderschapmedewerkersmijn inzetbaarheid vergrotenVan medewerkers verwacht men dat ze leermogelijkheden zoeken, dat ze zelf actie ondernemen om hun competenties op peil te houden en dat ze deze inzetten in een steeds veranderende omgeving.
Werken met groeigesprekkenzelfleiderschapmedewerkersmijn inzetbaarheid vergrotenOp afgesproken tijdstippen overleggen de leidinggevende en de medewerker over de manier van samenwerken, de noodzakelijke competenties, … De medewerker kan deze gesprekken bewust gebruiken om zichzelf te ontwikkelen.
Mijn loopbaan vormgevenzelfleiderschapmedewerkersmijn inzetbaarheid vergrotenWe spreken constant over de duurzame inzetbaarheid van onze medewerkers. Wat als we de medewerker zelf sterker maken zodat deze actief de eigen loopbaan vorm geeft en acties onderneemt omgemotiveerd te blijven?
Grenzen aangevenzelfleiderschapmedewerkersomgaan met grenzenEen situatie of een verandering vraagt soms veel van de medewerker. Er zijn momenten waarop deze best (proactief) aangeeft wat wel/niet kan.
Assertief communicerenzelfleiderschapmedewerkersomgaan met grenzenIn elke organisatie zijn er mensen die laag scoren op de persoonlijkheidstrek assertiviteit. Het kan dat dit hen belemmert in hun functioneren of dat ze daardoor hun rol niet kunnen opnemen.
Integer handelenzelfleiderschapmedewerkersomgaan met grenzenSoms komen medewerkers in een situatie terecht waarin deze aangezet worden om keuzes te maken die niet passen bij de eigen waarden en die van de organisatie.
Omgaan met veranderingzelfleiderschapmedewerkersverandering efficiënt aanpakkenOrganisaties veranderen. Vaak zijn er verschillende transities tegelijk gepland. Van de medewerkers verwacht tmen dat ze zich daarin flexibel bewegen.
(Verander)prioriteiten stellenzelfleiderschapmedewerkersverandering efficiënt aanpakkenVerandering in een organisatie houdt vaak in dat medewerkers plots in een andere context terecht komen en nieuwe prioriteiten krijgen.
Efficiënter werkenzelfleiderschapmedewerkersverandering efficiënt aanpakkenNiet enkel de veranderingen in een organisatie, ook andere zaken bepalen hoe de medewerker de tijd invult. Persoonlijkheid is daar één van, drukte een andere.
Een gesproken boodschap overbrengeninterne communicerenmedewerkersheldere booschappen overbrengenIedereen maakt wel eens iets duidelijk aan het team, informeert de leidinggevende, geeft uitleg aan een nieuwe collega of een klant. Wat gezegd wordt, is belangrijk. Maar ook de manier waarop dit gebeurt, verdient aandacht.